Rochdi Darrazi (oprichter van Boldking) besefte in 2008 dat de scheermes-wereld gedomineerd werd door Gillette en Wilkinson. Zijn ondernemersinstinct rook hier startup kansen. Toen hij later dat jaar kaal werd en besloot dat dan maar alles eraf moest, kwam hij erachter dat dit bijhouden een hele opgave was. De markt vroeg volgens hem om een ander scheermes, maar hij liet de case links liggen. Toen Darrazi later door Amerika reed en de bedrijven Dollar Shave Club en Harry's scheermesjes in abonnementsvorm zag aanbieden, dacht hij bij zichzelf "Dit is het moment!". Boldking was geboren. (Bron: Quote)
Wat was het probleem?
"Voordat Semso voor ons een EDI koppeling met Exact Online maakte waren we alleen actief in de e-commerce. In de schappen van grote retailers liggen stond al lang op onze wensenlijst en stond ook op de planning voor het najaar van 2020. Door het Corona virus kon dit plotseling eerder en kregen we de kans in de schappen van een grote drogisterij te komen met onze producten.
"Die plotselinge vervroeging maakte dat we last-minute een onderwerp (EDI) in moesten duiken waar we geen verstand van hadden. Na een keer Googelen kwamen we bij Semso uit. De goede reviews, duidelijkheid, goede prijs en de betrouwbaarheid die Semso uitstraalde haalden ons al snel over. We besloten de opdracht bij Semso neer te leggen."
Wat vinden jullie van de samenwerking en het resultaat?
"De samenwerking is naar ons idee erg goed verlopen. Onze wens werd snel en kundig in kaart gebracht en we werden snel geholpen met vragen en onduidelijkheden. Doordat er nu ineens kans was om in de schappen van een grote drogisterij te komen, moest last-minute snel geschakeld worden. Dit begreep Semso ook en zij boden hierin de nodige flexibiliteit om goed met deze situatie om te gaan. Dit was erg prettig!"
"Het resultaat stond al snel op zijn pootjes. Vervolgens was het aan ons om in de testadministratie te kijken of de EDI berichten goed doorkwamen. Het werken met een testadministratie was hartstikke fijn, dit schept vertrouwen voor de uiteindelijke livegang."
"De opgeleverde oplossing is dan ook helemaal naar wens. Het laat ons EDI-proces soepel en automatisch verlopen en zorgt dat we klaar zijn voor de toekomst. Als we alle orders handmatig hadden moeten verwerken, was dat niet te doen geweest. We hopen namelijk veel retailklanten blij te maken met onze producten! "
Conclusie van Semso
Om te beginnen zijn we vereerd dat Boldking voor ons heeft gekozen als partij om hun EDI vraagstuk op te lossen. Het werkt voor ons bevestigend dat partijen als deze ons weten te vinden, voor ons kiezen en als kers op de taart een enorm mooie referentie achterlaten. Zoals altijd vragen we om een verbeterpunt waar we in de toekomst aan kunnen werken. Ditmaal is deze uitgebleven - en soms mag dat ook. Wij genieten van het behaalde resultaat en wensen Boldking veel succes in retail-land!