De voordelen van onze EDI oplossingen
Video
Niek legt binnen 1,5 minuut de voordelen van onze EDI oplossingen uit
EDI is een breed begrip. Het staat voor Electronic Data Interchange (elektronische gegevensuitwisseling in het Nederlands). In de retail en handel wordt EDI vooral gebruikt om documenten zoals bestellingen en facturen uit te wisselen. EDI definieert een standaard en volgens die standaard kunnen handelspartners met elkaar communiceren. Dit verhoogt snelheid, werkgemak en verminder de kans op fouten.
Download de gratis EDI snelgids
Klaar met van het kastje naar de muur gestuurd te worden? Download onze EDI snelgids en weet direct waar je aan toe bent.
In drie pagina's lees je onder andere:
- Waar je moet beginnen
- Waar je op moet letten
- Relevante cases
- Waarom een integratie onmisbaar is
Leuk om te zien dat je geïnteresseerd bent in onze EDI snelgids! Laat hieronder even je naam en e-mailadres achter en dan sturen we hem naar je op.
In drie pagina's lees je onder andere:
- Waar je moet beginnen
- Waar je op moet letten
- Relevante cases
- Waarom een integratie onmisbaar is
Voor concrete vraagstukken
Bekijk onze standaard EDI oplossingen
Een “standaard koppeling” is een koppeling die bij ons op de plank ligt en klaar is om jou van dienst te zijn. Met de juiste inrichting en configuratie ben je snel EDI-documenten aan het uitwisselen met je handelspartners. Hoe de aansluiting verder in zijn werk gaat lees je op de pagina’s van de betreffende koppelingen.
Quanta costa?
Zo zijn onze prijzen opgebouwd
Voor een vast maandtarief beschik je over een directe EDI koppeling met Exact Online. Je EDI proces automatiseren was nog nooit zo gemakkelijk! Voor de koppeling is het van belang dat jij met Nederlandse klanten werkt die voldoen aan de GS1 sector standaard voor 'Levensmiddelen of drogisterij' of ' Doe-het-zelf, tuin en dier'. Voor alle producten geldt:
- Maandelijks opzegbaar
- Niet van het kastje naar de muur
- Advies & zorgvuldige intake
EDI voor AFAS
Vanaf € 199 per maand
Wij leveren een volledig geïntegreerde oplossing met AFAS. Je hebt dus geen aparte WebEDI oplossing nodig.
- Aansluitkosten: vanaf € 2499,-
- Eerste handelspartner inbegrepen
- Maatwerk mogelijk
- Geen eigen server nodig
- E-mail meldingen bij fouten
- Ondersteuning voor de berichten:
- Orders (ORDER)
- Ontvangstbevestiging (APERAK)
- Opdrachtbevestiging (ORDERSP)
- Pakbon (DESADV, optioneel met SSCC)
- Factuur (INVOIC)
- Pro actieve monitoring door Semso
- Kosten voor broker inbegrepen
- Optioneel: integratie met logistiek- of productiepartner
EDI voor Exact Online
Vanaf € 109,- per maand
Ideaal als je gaat starten met EDI, maar geen overbodig handmatig werk wilt. Wij leveren een volledig geïntegreerde oplossing met Exact Online. Je hebt dus geen aparte WebEDI oplossing nodig.
- Aansluitkosten: vanaf € 699,-
- Eerste handelspartner inbegrepen
- Geen eigen server nodig
- E-mail meldingen bij fouten
- Ondersteuning voor de berichten:
- Orders (ORDER)
- Ontvangstbevestiging (APERAK)
- Opdrachtbevestiging (ORDERSP)
- Pakbon (DESADV, optioneel met SSCC)
- Factuur (INVOIC)
- Pro actieve monitoring door Semso
- Kosten voor broker inbegrepen
- Optioneel: integratie met logistiek- of productiepartner
Maatwerk EDI oplossing
Maandelijks tarief op aanvraag
Reiken je ambities buiten onze standaard oplossingen? Dan helpen we je graag met een maatwerk EDI oplossing. Meer informatie over maatwerk.
- Aansluitkosten: Op aanvraag
- Geen eigen server nodig, maar wel mogelijk
- E-mail meldingen bij fouten
- Ondersteuning voor alle gewenste berichtsoorten
- Pro actieve monitoring door Semso
De voordelen van onze EDI oplossingen op een rij
Krijg sneller betaald en wees een betrouwbare handelspartner
Wanneer je kiest voor onze EDI oplossingen bespaar je tijd, geld en voorkom je fouten. Daarmee verhoog jij je leverbetrouwbaarheid en werkplezier. Ook integreert onze koppeling direct met jouw software. Er is dus geen sprake van een extra applicatie of portal.
Hoe werkt EDI?
Snel, veilig en gemakkelijk
Elektronische uitwisseling van handelsberichten
Electronic data interchange (EDI) is een standaard voor de elektronische uitwisseling van handelsberichten op basis van gestructureerde data – zonder tussenkomst van mensen.
Wanneer je zaken doet met je handelspartners in de supply chain is het wel zo fijn om handelsberichten zoals orders, pakbonnen en facturen geautomatiseerd uit te wisselen. EDI maakt dat mogelijk! Snel, veilig en gemakkelijk gegevens uitwisselen met al je handelspartners.
Deze bedrijven gingen je voor
Clubje
Je bent in goed gezelschap
Benieuwd wat onze klanten vertellen over ons? Zie hier een greep uit onze referenties.
Bekijk alle referenties"Als we alle orders handmatig hadden moeten verwerken, was dat niet te doen geweest"
Meer lezen"Naast tijd besparen en minder fouten maken door handmatig werk zijn we professioneler."
Meer lezenDat scheelt
De voordelen van onze EDI oplossingen
Onze EDI oplossingen kunnen functioneel gezien veel voor je betekenen, maar wat leveren ze je op? Hieronder zie je de meest prominente voordelen van onze EDI oplossingen.
Semso, koppelt jouw software!
Slaapkoppen
Hier komen wij ons bed voor uit
Wij versoepelen je werkdag door jouw informatiestromen en software naadloos met elkaar te verbinden. Jouw informatie is veilig, vertrouwd, verbonden en altijd waar jij het nodig hebt. Dit scheelt jou tijd, geld, fouten en ergernis. Zo kun je zorgeloos je werk blijven doen!
Wat Semso bijzonder maakt is dat we je alle zorgen omtrent de koppeling uit handen nemen. Allereerst bedenken we samen met jou de beste oplossing voor je vraagstuk. Wanneer het project daarna technisch diepgaand wordt, vallen we je niet meer lastig. Alles wordt met de betrokken partijen door ons geregeld, wij hebben de regie. Als de koppeling klaar is, kun je er zorgeloos mee aan de slag.
Lees meer over onsBabysteps
Stap voor stap naar een EDI oplossing
Ons eerste advies in een EDI traject is altijd "Houd het klein". Door de stappen behapbaar te houden behoud je overzicht en kun je de kwaliteit van het resultaat goed waarborgen. Beperkt jouw bedrijf zich tot handelspartners binnen Nederland die aan de GS1 standaarden voldoen? Dan past jouw vraagstuk waarschijnlijk binnen één van onze standaard oplossingen. Wanneer (internationale) handelspartners betrokken zijn die zich niet aan de GS1 standaarden houden wordt het complexer. Om tot een maatwerk oplossing te komen, is een goed geregisseerde aanpak essentieel!
Leveren aan de grootste organisaties
Grote namen
Leveren aan grote retailers? Grote kans dat EDI de norm is
EDI stelt je in staat te handelen met de grootste bedrijven. Hier vind je een greep uit de handelspartners waarmee we al eens een EDI integratie gemaakt hebben voor onze klanten.
Bekijk meer handelspartnersVragen? Geen paniek!
Veelgestelde vragen
Niek staat voor je klaar
Mocht je nou met een hele hoop vragen zitten, bekijk dan eerst even de antwoorden hieronder. Staat jouw vraag er niet tussen? Bekijk dan alle veel gestelde vragen door op de button hieronder te klikken.
Wat is een broker?
De broker zorgt ervoor dat de documenten op een betrouwbare manier tussen handelspartners uitgewisseld worden. Een broker levert het bericht bij de geadresseerde af, maar verwerkt het zelf niet in Exact Online of een ander ERP-pakket.
Kan ik al beginnen met de koppeling als ik nog geen GLN heb?
We kunnen zeker starten, bijvoorbeeld met de juiste inrichting van Exact Online en de verbinding met de Semso EDI koppeling. Om echt te kunnen starten met testen is echter wel een GLN nodig. Een GLN is aan te vragen via GS1. Op deze pagina zijn de tarieven te vinden, onder het kopje "GS1 Locatiepakketten (GLN)." Voor het ontvangen van orders en verzenden van facturen en pakbonnen volstaat 1 GLN.
Wat is een GLN?
GLN staat voor Global Location Number. Binnen de EDI wordt dit nummer gebruikt om partijen te identificeren. Als je met EDI aan de slag wilt, heb je minimaal één GLN nodig. Een GLN is aan te vragen via de website van GS1.
De kosten voor één GLN zijn eenmalig € 50,- en daarna jaarlijks € 25,-.
Wat is een GS1 code?
Een GS1 code is een wereldwijd uniek nummer dat hoort bij een product. Het wordt ook wel EAN, Barcode of GTIN genoemd.
Bij het uitwisselen van bedrijfsdocumenten via EDI wordt de GS1 code als unieke product identificatie gebruikt. Voor de EDI koppeling met Exact Online dient de GS1 code in het Barcode veld van het artikel te staan.
Moeten alle berichtsoorten via EDI lopen, of kan bijvoorbeeld de facturatie op een andere manier?
Dit hangt af van de klanten waarmee je handelt. Zij bepalen of ze de facturen via EDI of op een andere manier wensen te ontvangen. Voor onze oplossing zijn beide situaties geen probleem.
Niek staat je te woord!
Is je vraag onbeantwoord gebleven? Niet getreurd! Niek weet bijna alles. Hij beantwoordt graag jouw EDI vraag!