Wat is een EDI order?
Ook bekend als ORDER
Een order is vanzelfsprekend een order. Ook wel bekend als een bestelling. Het bevat de informatie over de desbetreffende bestellingen. Weten onze koppeling hiermee omgaat? Lees dan even verder.
Het plaatsen van een order, doet je klant door middel van het toesturen van het EDI orderbericht (ORDER). Onze oplossing zorgt ervoor dat het EDI bericht wordt vertaald naar een formaat dat in Exact Online geplaatst kan worden.
Voordat de order daadwerkelijk opgeslagen wordt in Exact Online, voert onze oplossing de volgende controles uit:
- Is de klant bekend in Exact Online? Op basis van het GLN wordt gecontroleerd of de klant in Exact Online geconfigureerd is. Kan een GLN niet worden gevonden in Exact Online, dan kan de order niet verwerkt worden.
- Is het artikel bekend? Op basis van het GTIN/EAN-nummer wordt via het Barcode veld in Exact Online het bijbehorende artikel opgezocht. Als het artikel ontbreekt, kan de order niet verwerkt worden.
Wanneer een van bovenstaande fouten zich voordoet, ontvang je hier via e-mail een notificatie van. Op dat moment kun je de gegevens in Exact Online corrigeren.
Met een oplopend interval wordt de order automatisch nog 5x aangeboden aan Exact Online. Vanuit de notificatie e-mail kun je via een link de order ook zelf handmatig nogmaals aanbieden.
Wanneer de order succesvol is verwerkt, komt deze als verkooporder (Verkoop > Orders > Overzicht) in Exact Online terecht. De prijzen worden automatisch gehanteerd, zoals deze in Exact Online zijn ingesteld.
Zegt dit je allemaal helemaal niets? Bezoek dan onze pagina over de EDI koppeling met Exact Online. Hier wordt alles haarfijn uitgelegd.