De meest voorkomende foutmeldingen
Ik snap er niets van!
Geen paniek, lees de meldingen rustig door
Foutmeldingen, we hebben er nachtmerries van. Gelukkig is er geen man over boord. Onze koppeling verzameld alle orders die foutmeldingen veroorzaken in een bakje en biedt je deze dagelijks aan. Dit geeft jou (en ons) de tijd om de instelling die het probleem veroorzaakt op te lossen. In dit proces gaan dus nooit gegevens verloren. Dat scheelt alweer.
Btw code met landcode
De melding kan er als volgt uitzien:
De BTW-code voor landcode: 'DE' en percentage: '0.18' is niet bekend voor de volgende Amazon order(s):
- 303-3310445-3657940
- 305-4525261-0606757
- 305-1569272-5134727
U dient de BTW-code uit Exact Online, landcode en percentage aan te leveren bij Semso via support@semso.nl.
Zoals je hierboven leest krijgt onze koppeling een order voor de kiezen waarop Duitse btw (18%) van toepassing is. Alleen is er in onze koppeling geen btw-code uit jouw Exact Online administratie bekend die onze koppeling hiervoor moet gebruiken. Vandaar de foutmelding.
Wat je nu kunt doen is het volgende:
- Check of je in jouw administratie een btw-code hebt voor Duitsland (18%)
- Zo niet, maak deze (eventueel in overleg met je boekhouder) aan
- Voorzie ons van de betreffende btw-code, landcode en het btw percentage via support@semso.nl
Artikel niet gevonden
De melding kan er als volgt uitzien:
Het artikel met één van de volgende waardes: [AB-306, AB-306, DQ Wall-Support, B00DY0ICZ8, AB-306_AZ01] kon niet gevonden worden in één van de volgende velden [Barcode, Code, ExtraDescription] in Exact Online.
De volgende Amazon order(s) konden hierdoor niet worden verwerkt naar Exact Online:
- 306-7625886-0603517
- 306-6685543-7029955
- 303-6394956-8191537
U dient één van deze waardes toe te voegen aan bovenstaand veld / één van de bovenstaande velden van het bijbehorende artikel in Exact Online
Zoals je hierboven leest krijgt onze koppeling een order voor de kiezen waarvan één of meerdere artikelen niet in je administratie gevonden kunnen worden. Onze koppeling zoekt op basis van de waarden in de Amazon velden ASIN of Seller SKU naar diezelfde waarden in artikelvelden Barcode, Code of ExtraDescription uit jouw administratie. Als die link er niet is, komt deze foutmelding naar voren.
Het volgende kun je doen om dit te verhelpen:
- Kijk in onze foutmelding bij welk artikel het fout gaat
- Ga in Amazon na welk ASIN of Seller SKU het om gaat
- Zoek in je administratie naar dit artikel en zorg dat het ASIN/Seller SKU overeenkomt met een van de waarden in de velden Barcode, Code of ExtraDescription.
Verzendadres landcode
De melding kan er als volgt uitzien:
De instellingen voor landcode: `GB` zijn niet bekend.
De volgende Amazon order(s) konden hierdoor niet worden verwerkt naar Exact Online:
- 205-2861360-8053136
- 204-4673915-6098724
- 202-4863048-4865135
U dient de landcode, kostenplaats en/of kostendrager aan te leveren bij Semso via support@semso.nl.
Zoals je hierboven leest krijgt onze koppeling een order voor de kiezen van een land waarvan er geen configuratie bij onze koppeling bekend is. Het volgende kun je doen om dit te verhelpen:
- Lever voor het land in kwestie landcode, kostenplaats en/of kostendrager aan via support@semso.nl.
Artikel inactief
De melding kan er als volgt uitzien:
Het artikel met de code: `B075Z1QD5V` is inactief in Exact Online.
Dit kan de volgende oorzaken hebben:
- De startdatum van het artikel ligt in de toekomst.
- De einddatum van het artikel ligt in het verleden.
- De startdatum van het artikel is recenter dan de datum op de order.
De volgende Amazon order(s) konden hierdoor niet worden verwerkt naar Exact Online:
- 302-0142272-5652350
- 028-6326558-9413936
- 304-5751519-8642709
U dient de startdatum en/of de einddatum te wijzigen van het artikel in Exact Online
Zoals je hierboven leest krijgt onze koppeling een order voor de kiezen waarin een artikel zit die niet meer actief is in je administratie. Je kunt het volgende doen om dit te verhelpen:
- Vind het artikel in kwestie in je administratie
- Wijzig de start- en/of einddatum zo dat het artikel actief wordt
Artikel magazijn
De melding kan er als volgt uitzien:
Een of meerdere van de volgende artikelen:`HET.LI.0061.089.XX` zijn niet gekoppeld aan het magazijn met code: 'Amazon' in Exact Online.
De volgende Amazon order(s) konden hierdoor niet worden verwerkt naar Exact Online:
- 028-3232423-7921136
U dient de koppeling tussen de artikelen en het magazijn te controleren in Exact Online
Zoals je hierboven leest krijgt onze koppeling een order voor de kiezen waarin een product zit wat niet aan het geconfigureerde magazijn gekoppeld is. Wat je hieraan kunt doen is het volgende:
- Zorg dat in jouw administratie het magazijn in kwestie gekoppeld is aan het product in kwestie.
Mijn foutmelding staat er niet bij
Geen paniek! Stuur het mailtje met de foutmelding door naar support@semso.nl. Zo komt je ticket bij ons terecht en reageren we hier zo spoedig mogelijk op.