17-12-2018
Normaal geven onze blogs een inzicht in de gang van zaken binnen Semso, dit keer niet. 2018 was voor ons een geweldig jaar. We zijn - alweer - verhuisd, vierden ons driejarig bestaan, deden opdrachten voor mooie klanten en innoveerden er op los. Allemaal mooie verhalen over ons, maar wat hebben we nou echt voor onze klanten betekend? Dat lees je hier: het jaar van onze klanten in keiharde cijfers!
1.387.180 handelingen geautomatiseerd
Enorm getal, of niet? Vinden wij ook! Het is natuurlijk niet zo dat al deze handelingen anders handmatig uitgevoerd zouden worden. Deze handelingen zouden zonder onze koppeling niet eens gedaan kunnen worden, omdat het gewoonweg te arbeidsintensief werk betreft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het synchroniseren van grote hoeveelheden agenda-items. Een handmatige handeling automatiseren is mooi, maar iets wat eerst onhaalbaar lijkt mogelijk maken is misschien nog wel mooier!
69.359 fouten voorkomen
Waar mensen aan het werk zijn, worden fouten gemaakt. Dat is nou eenmaal een feit. Doordat onze koppelingen processen standaardiseren en automatisch uitvoeren is de kans op fouten nihil - zo lang de gegevens aanlevering juist is. Minder fouten, fijnere werkdag!
23.120 uur handmatig werk bespaard
Ruim 23.000 uur! Ervan uitgaande dat 1 fte per jaar 1829 uur is, hebben we toch ruim 12 fte op jaarbasis bespaard. Om het nog even wat tastbaarder te maken: als de loonkosten gemiddeld voor een werknemer € 29,20* per uur bedragen, hebben we onze klanten € 688.976,- bespaard. Die koppelingen zijn wel terugverdiend ;-)
* Gebaseerd op recentst gevonden gegevens van gemiddelde loonkosten (https://ec.europa.eu/eurostat/...).
Andere interessante besparingen
Steeds vaker werken we voor retail-gerelateerde organisaties. Hierbij vormen we een belangrijke schakel in het order-to-cash proces. We automatiseren de processen van inkomende order tot uitgaande factuur, waarbij ook boekhoudkundig alles tot in de puntjes klopt. Voorbeelden en aantallen van gegevens die in een dergelijk proces verwerkt worden:
- 93.603 facturen en verkoopboekingen verwerkt
- 15.699 orders verwerkt
- 11.076 artikelen bijgewerkt
- 138.718 enters bespaard
- En natuurlijk het belangrijkst: meer dan 25 klanten blij gemaakt!
We zijn enorm trots op deze aantallen en het werk dat we onze klanten bespaard hebben. Het is goed om te zien dat onze koppelingen bergen werk verzetten en dat het zo goed loopt. Voor volgend jaar staat er zeker weer een zelfde soort overzicht op de planning, maar dan uitgebreider en met natuurlijk veel hogere aantallen! Benieuwd wat we dan weer voor onze klanten betekend hebben? Blijf ons volgen en schrijf je in voor de Semso Post!